Møt Julie: vår nye Key Account Manager i sørøst!
Tidligere saksbehandler Julie Oline Gran Karlsen gikk over i ny stilling som Key Account Manager (KAM) hos oss fra 01.september. Hun skal fra oktober ta over det fulle ansvaret for Regines kunder i sørøst, når Regine skal ut på nye eventyr med nye utfordringer. La oss bli litt bedre kjent med Julie! 🙂
Julie runder 28 år denne måneden og kommer fra det hun selv betegner som den beste sommerøya i Norge – Nøtterøy. I dag bor hun og samboeren på Kjelsås.
Vi flyttet dit i februar fordi vi ønsket å komme oss litt ut av bykjernen og nærmere marka – vi angrer ikke!
Opprinnelig er Julie utdannet grunnskolelærer. Ved siden av studiene jobbet hun i eldreomsorgen i flere år og satt i styret i en av studentorganisasjonene på universitetet. Etter studiene jobbet hun som kontaktlærer på en barneskole i Oslo, men fant etter hvert ut at lærerhverdagen ikke var helt som hun hadde forventet, og ønsket å prøve seg på noe helt annet. Heldigvis for oss fant hun Geomatikk via et bemanningsbyrå og begynte i et engasjement som saksbehandler for grav/påvis på ordremottaket vårt i mars 2020. Senere samme år gikk hun over i fast stilling og ble da en del av skadeteamet.
I løpet av tiden min i Geomatikk har jeg fått muligheten til å jobbe tett med entreprenører og netteiere. Jeg synes det har vært spesielt spennende å samarbeide med netteierne om vanskelige skadesaker, da jeg opplever det givende å finne løsninger sammen med Geomatikks største kunder.
Julie har med andre ord god erfaring og trening i dialog med både kunder og brukere. I vår hadde hun opplæringsansvar for innleide saksbehandlere for høysesongen, og var blant annet en del av referansegruppa som jobbet mye med forberedelsene til den nye ledningsregistreringsforskriften som trådte i kraft 01.juli i år.
Hun forteller at hun lenge har ønsket å ta kundekontakten, spesielt med netteierne, et steg videre. I tillegg hadde hun lyst på mer ansvar, og når muligheten bydde seg bare måtte hun søke på stillingen som Key Account Manager for sørøst.
Dette er en rolle som jeg tror passer meg bra, fordi jeg engasjerer meg for relasjonsbygging og formidling, og liker godt å jobbe med mennesker. Jeg synes samtidig det er fint å kunne fortsette å jobbe i Geomatikk, da jeg opplever jobben vi gjør som viktig.
Hva er det mest interessante ved å jobbe i Geomatikk?
Jeg synes det er spennende å ta del i en verden under bakken som ikke så mange andre kjenner til. Før jeg begynte å jobbe i Geomatikk tenkte jeg sjeldent på hva som befant seg under asfalten, men nå tenker jeg ofte på hvor galt det faktisk kan gå, hvis ikke de som graver kontakter oss i Geomatikk først.
Julie forteller at hun er stolt av den viktige jobben vi gjør for samfunnet og synes det er gøy å forklare overfor venner og familie hva vi jobber for i det daglige.
De fleste blir veldig nysgjerrige og da kan jeg jo lære dem noe nytt om en «ukjent verden». Jeg liker også at man både får jobbet med avanserte kartsystemer og andre digitale verktøy, samtidig som du jobber i tett dialog med mennesker underveis. I ny stilling får jeg også muligheten til å knytte nærmere kontakt og samarbeid med noen av landets største netteiere, det synes jeg er stas. Her får jeg verdifull erfaring og muligheten til å bygge et stort nettverk.
Når kunden er fornøyd, er Julie fornøyd
Jeg synes kanskje dialogen med kundene, kundeservicebiten og relasjonene som skapes er det som gir meg aller mest. Når man opplever at kundene er fornøyde, at de lærer noe nytt og sitter igjen med en hyggelig opplevelse etter dialogen med Geomatikk, da er jeg fornøyd.
Videre trekker Julie frem det at hun får et innblikk i en avansert digital verden og blir bedre på tekniske løsninger og systemer som et stort pluss. Geomatikk tilbyr en variert arbeidshverdag, noe som er helt gull ifølge Julie.
Hva tror du blir viktig for deg i din nye rolle fremover?
Først og fremst gleder Julie seg til å bare komme i gang, lære nye systemer, møte sine fremtidige kunder og å bli kjent med dem.
De første månedene blir det mye nytt å sette seg inn i, så jeg er glad for at Regine og jeg skal gå litt i tospann i starten. Jeg skal suge til meg alt jeg klarer av info og tips, og så kommer jeg til å finne min egen vei etter hvert. Jeg tror på en tett dialog med netteierne.
Videre trekker Julie frem relasjonsbygging for å skape tillitt hos kunden som et viktig fokusområde fremover.
Etter hvert ønsker jeg å være en KAM som kunden synes det er lett å komme til med spørsmål og ønsker. At veien mellom meg og dem er kort. Hvis jeg kjenner til deres ønsker og behov kan man lettere oppfylle disse.
I pandemien ble det naturlig nok mye digitale møter, som både er tidsbesparende og praktisk. Julie synes det er fint at dette kan benyttes ved behov også i fremtiden, men samtidig håper hun på å få til en del fysiske møter med kundene fremover.
Da blir vi bedre kjent, man får en helt annen relasjon av å faktisk møtes fysisk. Så fysiske møter er noe jeg ønsker å få til, spesielt nå i starten.
Viktig med intern kunnskapsdeling og sparring
Julie trives godt med individuelt arbeid, og ser på seg selv som ganske selvstendig. Samtidig setter hun pris på å kunne bruke kolleger som sparringspartnere og det å arbeide i team.
Jeg har blitt veldig godt tatt imot på Salg- og markedsavdelingen hittil, så jeg gleder meg til å bli bedre kjent med mine nye kollegaer. Jeg håper og tror at vi får til et godt samarbeid og kan bruke hverandres kunnskap og erfaring i hverdagen fremover.
I Geomatikk har vi ulike spesialister på ulike fagfelt, og som KAM tror Julie det blir viktig å dra nytte av den interne kunnskapen og involvere spesialistene også i kundemøtene fremover.
Det tror jeg gjør at Geomatikk som helhet fremstår profesjonelle og dyktige på sitt felt. Selv om jeg skal sette meg inn i alle tjenestene og løsningene Geomatikk tilbyr, og bli trygg på disse, tenker jeg at det viktigste er den helhetlige opplevelsen kunden sitter igjen med av oss. Vi må bruke hverandre for å bli best sammen!
Hva er det som er spesielt bra med å jobbe i Geomatikk?
Folka. Flotte kollegaer som jeg forhåpentligvis kommer til å ha kontakt med i mange år.
Julie trekker også frem et svært godt arbeidsmiljø, og følelsen av å kunne være seg selv i arbeidshverdagen.
Arbeidsdagene i Geomatikk er veldig varierte, nettopp fordi vi jobber med mennesker. Jeg tror man blir allsidig og løsningsorientert av å jobbe her. I tillegg har jeg utviklet en bredere digital forståelse i løpet av de årene jeg har vært i Geomatikk. Jeg blir løpende utfordret, fordi Geomatikk hele tiden utvikler nye systemer og man blir nødt til å bare kaste seg ut i det!
En perfekt lørdag = tur i marka etterfulgt av en bedre middag med venner og familie
Så, hvem er egentlig Julie utenfor jobben? Julie er en utadvendt og sosial jente som elsker å tilbringe kvalitetstid med de hun er glad i. På fritiden er hun glad i å reise på hytta på Vegglifjell hvor hun kan være mye ute på tur. Kanskje tar hun med fiskestanga også. Hjemme på Kjelsås er det også heldigvis kort vei til marka, Julie og samboeren prøver å få til minst én markatur i løpet av uka. Hun er også deltaker i GeoRun – Geomatikks lavterskel løpelag i Oslo.
Jeg er også veldig glad i god mat og vin, og bruker gjerne litt ekstra på en bedre middag ute. En perfekt lørdag for meg er en tur i marka eller på fjellet, etterfulgt av en bedre middag og gode samtaler med venner og familie!
Julie er en allsidig dame, hun både synger og spiller piano på fritiden. Som en del av lærerutdanningen studerte hun musikk, noe hun har mye glede av også i hverdagen. Hun har blant annet sunget i bryllup og andre tilstelninger, og på konserter med bandet sitt fra studietiden.
Jeg blir dødsnervøs før vi skal på, men når jeg kommer i gang koser jeg meg, og hvis det har gått bra får jeg et skikkelig kick etterpå!
Som den relasjonsbyggeren hun er, ser Julie frem til å ta over stafettpinnen etter Regine og bli enda bedre kjent med våre kunder.
Vi ønsker Julie lykke til i den nye rollen og kan garantere at våre kunder i sørøst vil bli godt ivaretatt også fremover!